fbpx

מגנזיום משפיע רבות על השינה שלנו.
המון פעמים כאשר אנשים מדברים על בעיות בשינה ושינה לא איכותית מקשרים זאת למחסור במגנזיום.
למה בעצם ואיך זה בכלל משפיע על השינה שלנו?
איך אני יודע אם יש לי מספיק מגנזיום?
איזה מאכלים עשירים במגנזיום?
במאמר הבא נסביר קצת יותר על התפקיד של מגנזיום איך וכמה לצרוך ממנו ומדוע הוא חשוב לשינה שלנו.

קריאה מהנה!

מה זה מגנזיום?

בפשטות מגנזיום הוא מינרל המעורב במאות תגובות כימיות שונות בגופנו.
החל מהפעילות העצבית שלנו, רמות סוכר בדם ,לחץ דם ,חיזוק עצמות ועוד.
כשזה מגיע לשינה מגנזיום הוא מרכיב חשוב במחזורי השינה שלנו.
מחקרים מראים שרמות תקינות של מגנזיום יסייעו לך להירדם מהר יותר ולישון שינה עמוקה יותר שתעזור לגופך להתחדש ולהחלים בצורה הטובה יותר.
הבעיה היא שרובנו נמצאים במצב תמידי של מחסור במגנזיום ואנחנו אפילו לא יודעים את זה!

כמה מגנזיום אני צריך?

הגוף שלנו לא יכול לייצר מגנזיום לכן אנו צריכים לקבל אותו מהתזונה שלנו.
גופנו גם לא יכול לאחסן אותו והוא מוציא אותו בזיעה או בשתן ולכן אנו צריכים למלא את המלאי מדי יום.
הכמות שאנו צריכים משתנה בהתאם לגיל והמין שלנו.
בממוצע גברים צריכים 400-420 מיליגרם של מגנזיום ביום ונשים צריכות כ-320 מיליגרם ביום.
בגילאי 13-19 יש לצרוך את הכמות הגבוהה ביותר, הבעיה היא שבאותם גילאים קשה לשכנע את אותם בני נוער לשים לב ולדאוג לרמות מגנזיום תקינות.

איך זה מתקשר למלטונין?

יצירת המלטונין מתבצעת במספר שלבים.
בכדי להשאיר את זה פשוט בעצם צורכים טריפטופן שהוא בעצם אחד מחומצות האמינו הנמצאים בחלבון.
הוא הופך לסרוטונין ולבסוף הופך למלטונין.
המרת סרוטונין למלטונין היא איפה שהמגנזיום נכנס לתמונה.

מחקרים מראים קשר בין מחסור במגנזיום לדיכאון מה שבעצם נגרם מרמות נמוכות של סרוטונין מה שמוביל לשחרור מופחת של מלטונין ולבסוף פוגע בשינה שלנו.
למרות שקשה להבחין במחסור של מגנזיום לטווח הקצר, נמצא שלטווח הארוך הוא נקשר לבעיות רפואיות כמו:
– מחלות לב
– סוכרת
– מיגרנות
– אסטמה
– סרטן המעי הגס

אחת הדרכים הקלות לאתר אם יש לך חוסר במגנזיום היא להסתכל על מה שאנו אוכלים.
אם אנו אוכלים בעיקר מאכלים מעובדים ולא אוכלים מאותם מאכלים עשירים במגנזיום שרשמנו לכם למטה יש סבירות גבוהה שגם לך חסר מגנזיום.
מה שחשוב לזכור הוא שלבעיה יש פתרון פשוט וקל.

מהם המאכלים העשירים במגנזיום?

-גרעיני דלעת: 74 מיליגרם בחצי כוס
– שקדים: חופן שקדים הוא כ-80 מיליגרם
– שעועית לבנה: 61 מיליגרם בחצי כוס
– אבוקדו: אבוקדו בינוני 44 מיליגרם
– שוקולד מריר: 65 מיליגרם ב 28 גרם
– עלי סלק: 49 מיליגרם בחצי כוס של עלים מבושלים
– אדממה: 60 מיליגרם בכוס אדממה מבושל

מה קורה אם צרכתי יותר מדי ממנו?

ככלל אצבע לגוף תמיד יש את האיזונים שלו וכמו שחוסר אינו בריא עבורך גם להפריז בצריכת מגנזיום זו אינה הדרך.
אך חשוב להבין שבגדול הכליות שלנו יודעות לטפל בכך להיפטר מהעודף שנוצר.
אז נסו להידבק למנה המומלצת עבורכם.

לסיכום:

מגנזיום הוא חיוני לבריאות והתחושה היומיומית שלנו, ניתן לצרוך את המגנזיום במזונות טבעיים או כתוסף.
בפעם הבאה שאתם עושים קניות נסו להוסיף כמה מאכלים עשירים במגנזיום לתפריט וזכרו לאכול לפחות אחד מהם מדי יום. 

אך חשוב גם להקפיד שגופנו משחרר מלטונין בנוסף לכך…
ייצור המלטונין הוא השלב הראשון החשוב עבורנו, אך לא פחות מכך הוא לשחרר אותו במחזור הדם שלנו בזמן הנכון כדי לישון שינה איכותית. הורמון זה בעיקר משתחרר לאחר שהשמש שוקעת והסביבה שלנו נהיית חשוכה.
אך כמו שרובנו מבינים זה לא באמת קורה בגלל המסכים ,התאורה המלאכותית שסובבת אותנו.
אנחנו רואים טלוויזיה, משחקים בפלאפון וחושפים את עצמנו להמון אור כחול שעובד על מוחנו לחשוב שזה עדיין יום והוא אינו צריך להכין את עצמו לשינה.

להימנע מכל האור הזה היא בהחלט משימה לא פשוטה ולכן אנו יצרנו עבורך את המשקפיים חוסמות אור כחול בצורה הטובה ביותר!

שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא יודה לכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה
אנחנו עובדים בימים אלו על ייבוא של משקפיים חוסמות אור כחול באיכות גבוהה

מילוי פרטים עכשיו ייתן לך
הנחה על הזמנה עתידית

הטיפים כבר בדרך אלייך!

מה עושים עכשיו?

נכנסים לתיבת מיילים
פותחים את המייל ״הנה 7 הטיפים שלך + בונוס מיוחד״

(יש לבדוק גם בתיבת קידומי מכירות או בספאם)

מסמנים את המייל כ״חשוב״
קבלו בחינם 7 טיפים לשינה טובה יותר +
10% הנחה על כל החנות!
רק נשאר לך לשים מייל למטה